Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER

LAVI NORDIC ER UNDER OPHØR

OBS: Varer som købes under ophøret kan ikke refunderes.  Ombytning skal ske hurtigst muligt og inden for 14 dage. Vi kan desværre ikke tilbyde fri fragt/ ombytning under ophøret.

GENERELLE OPLYSNINGER

Lavi Nordic ApS
Mellemvej 13
8800 Viborg
CVR nr: (SE 13358923)
Telefon: 20313369
E-mail: shop@lavinordic.dk
 
 
BETALING
Lavi Nordic modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, Mastercard, MobilePay, Viabill, Apple Pay, og benytte sikre tjenester gennem Quickpay og shopify payments Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms.

Vi accepterer betaling med Anyday.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.

Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.

 
LEVERING – POSTNORD OG GLS
Lavi Nordic tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 17 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
 
Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 49 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.
 
Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).
 
Dine varer kan sendes med PostNord eller GLS, til både pickuppoints, privat og erhverv.
 
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
 
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen.
 
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.
 
REKLAMATIONSRET
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Lavi Nordic vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
 
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
 
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
 
Lavi Nordic
Mellemvej 13
8800 Viborg
 
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

REFUSION
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

RETUR/FORTRYDELSESRET 

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på Lavi Nordic shoppen. Blot følg nedenstående beskrivelse og betingelser.

 
Perioden regnes fra den dag; Hvor du modtager ordren.
Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
 
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 30 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 7 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på shop@lavinordic.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.
 
RETURNERING
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 7 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken.
 
Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:
 
Lavi Nordic ApS
Mellemvej 13
8800 Viborg
 
Returneringsomkostninger skal du selv afholde, men tilbyder du nemt kan tilkøbe en returlabel i samme omgang, som du laver din returnering til os - følg blot anvisningerne på vores returside . Returlabel koster 49,-.
 
Bemærk for modeprodukter er der gratis returservice,, hvis du ønsker varen ombyttet til en anden  størrelse eller model, rekvirer en label på shop@lavinordic.dk sammen med den udfyldte returseddel, samt årsagen til ombytning samt evt. anden størrelse.
 
Ved returnering af større varer som for eksempel møbler, der pga. volume og/eller vægt ikke kan sendes via alm. Post og fragtservice, anbefaler i at du kontakter et fragtfirme til returnering af dine varer. Du kan altid kontakte os på shop@lavinordic.dk eller på telefon til kundeservice for yderligere information og assistance omkring fragten.
 
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
 
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
 
VARER UNDTAGET FORTRYDELSESRETTEN

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen
Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
 
VARENS STAND VED RETURNERING

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
 
TILBAGEBETALING

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur. Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 7 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.
 
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
 
KLAGEMULIGHEDER
 
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus:

https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External)

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: shop@lavinordic.dk